GPC-historie

Gentofte Petanque Club, GPC blev stiftet den 25. april 1989, og er dermed en af landets ældste blandt de ca. 80 klubber, der er tilknyttet Dansk Petanque Forbund (DPF).

GPC har idag ca. 50 medlemmer i alle aldersgrupper.

GPC har til formål at fremme petanquesporten generelt og specielt i Gentoftes nærområde.

Dette søges primært opnået gennem afholdelse af mindst to ugentlige trænings- og spilledage, hvor medlemmerne - alt efter temperament og interesse - mødes for at dyrke petanquespillets glæder, enten gennem egentlig træning eller blot gennem det sociale samvær, som altid er og bør være en stor del af sportens særlige charme.

Klubben arrangerer hen over sæsonen en række interne turneringer, ligesom vi deltager i en række eksterne turneringer, enten som klubhold eller på individuel basis.

Petanquesæsonen strækker sig fra ca. medio marts til slutningen af oktober, men vi spiller i realiteten året rundt, når vejret tillader det.

Klubben er åben for alle - uanset alder - blot man kan "holde på en kugle"! Og man vil erfare, at petanque er en af de sportsgrene, hvor såvel unge som ældre kan have stor fornøjelse af at spille sammen.

Der kræves ikke - som det er tilfældet i mange andre sportsgrene - avanceret og dyrt udstyr for at spille petanque. Et sæt kugler af rimelig god standard kan erhverves for ca. 800-1000 kr. - så er man i gang!!