GPC * 25. april 1989 - 2014 *
Sommerlandsturnering 2024 » 2014
Sommerlandsturnerning 4. runde 29-09-2014

Lørdag 20. og søndag 21. september 2014 i Høng var to vigtige dagtoer for GPC.
Der skulle spilles om oprykning fra Regionalserien til Danmarksserien, og holdet var spændt på, om man kunne leve op til de tidligere runders gode resultater.

Vi har hele vejen ligget i toppen, men intet var afgjort før alle kampene var spillet.

Det blev - endnu engang- en gyser, men med en fantastisk holdspirit og troen på, at vi kunne (og med lidt hjælp fra Nordfalster), rykkede GPC op i Danmarksserien igen.
Især søndag var en våd omgang (Søren beskrev det meget godt, det er som at spille på en æbleskivepande).

Samlet resultat Regionalserien 2014
Nr. 1  Føvling
Nr. 2  GPC
Nr. 3  Øbro-2100

Flot, flot resultat til klubben og tak til Nina, Ole, Finn, Vivi, Søren, Ken, Alexander, Jette, Bente, Gudrun og Tove for en forrygende sæson, hvor alle har kæmpet en vis del ud af bukserne.

Sommerlandsturnering 3. runde 12-08-2014
Gyserrunde i 3. runde af Sommerlandsturneringen

Først i puljen med 2 points foran Åkirkeby og 4 points foran Albertslund tog holdet (Gudrun, Finn, Alexander, Ole, Tove, Ken, Søren og Jette - Vivi som holdleder) af sted til Torslunde-Ishøj, hvor vi skulle gøre arbejdet færdigt, så vi kan tage til oprykningskampe 20. og 21. september.

Det blev en meget spændende dag, hvor vi vandt 5-1 over Torslunde-Ishøj. Vi skulle så vinde eller spille uafgjort mod Åkirkeby, som vi havde gjort de sidste 2 runder. Desværre slog de os med mindst mulig margin, 4-2 og så var Åkirkeby pludselig 1 i puljen da vi stod foran sidste kamp, hvor Åkirkeby med en sejr over Torslunde-Ishøj kunne snuppe 1. pladsen fra os og vi skulle så blot spille om 9-16 pladsen i september.
MEN Torslunde-Ishøj gik hen og snuppede 1 point fra Åkirkeby, så hvis vi slog Albertslund kunne vi genvinde 1. pladsen.

Efter 5 ud af 6 kampe førte vi 3-2 og det hele var lagt over på vores triple: Gudrun, Finn og Ken. Kampen svingede frem og tilbage. Albertslund fik 3 points og kom på 12-9 før vores meget koncentrerede triple trodsede regnen og med en samlet teamånd sørgede for de sidste 4 points og vandt 13-12. Vi genvandt 1. pladsen i puljen.

Vivi
Sommerlandsturnering 2. runde 15-06-2014
.
2. runde af sommerlandsturneringen blev en fin dag for GPC.

Vi ligger i toppen af regionalspillet med i alt 10 poient, da vi også denne gang vand to kampe og fik en kamp uafgjort.

Dagens fighter 15-06-2014
.
I anledning af GPC` 25 års jubilæum havde GPC` spilleudvalg bedt de fire klubbers holdledere om, at udpege dagens fighter.
Hos GPC blev det Gudrun, som velfortjent fik en fin lille gave med lækkerier fra Chaya i Lyngby.
Sommerlandsturnering 1. runde 15-06-2014
.

Så kom DPF Sommerlandsturnering i gang.

Som start kan vi lige tilføje at SLT er blevet omdøbt til AL BANK SOMMERLANDSTURENRING, da Arbejdernes Landsbank og Dansk Petanque Forbund den 26.4.2014 har indgået sponsoraftale.

GPC er i regionspillet Øst og er i pulje med Albertslund, Torslunde-Ishøj og Åkirkeby. Der blev spillet alle mod alle.
Vivi var i Nina’s fravær holdleder denne dag og Torslunde-Ishøj lagde baner til.

Det blev en forrygende dag hvor Alexander, Bente, Finn, Jette, Ken, Søren og Tove sørgede for en herlig 1. runde, hvor resultaterne blev:

Gentofte – Albertslund: 5-1

Torslunde-Ishøj – Gentofte: 2-4

Åkirkeby-Gentofte: 3-3

I alt for Gentofte 5 points, der sikrede os en 1. plads i puljen.

Tak til alle for en koncentreret indsats på nogle svære baner.