GPC * 25. april 51989 - 2014 *
Sommerlandsturnering 2024 » 2012
Gudrun havde debut i SLT med en lidt for stor t-shirtswink men humøret fejlede ikke noget, og hun så som sædvanlig skøn ud.
Sommerlandsturneringen 3. runde 15-08-2012
Vi (Ole, Hassan, Tove, Flemming, Ulrik, Jette, Klavs, Søren, Gudrun og jeg) mødte op til denne vigtige 3. og sidste runde i DPF SLT-turnering.

Lynge var stedet, og Hornbæk, Tributor og Rødovre var modstanderne. Vi skulle vinde 1 kamp for at sikre os, at vi kunne holde Øbro og Rødovre  bag os, da vi var hhv. 3 og 2 points foran dem.

Vi blev udfordret fra starten, ved at klubberne skulle spille 1-2 kampe på skærvebaner, hvad vi jo ikke ligefrem kan kalde banerne på Gentofte for.

Starten var lidt som det plejer, idet vi tabte 2 og vandt 1 triple, men så tog vi os sammen i de nærste 4 dubler og den ene single, hvor vi blote tabte 1 duble.

Flot gået - vi vandt over Hornbæk med 5-3. Så kunne vi slappe lidt af resten af dagen.
Selvom Vivi besøgte Øbro og Rødovre flittigt, da de i teorien kunne gå forbi os ved at vinde alle 3 kampe, men de startede med at spille uafgjort mod hinnanden og tabte begge deres 2. kamp. Så kunne vi nyde det flotte vejr og få en hyggelig snak med med- og modspillere.

Ole og Hassan samt Ulrik og Jette - som har udmærket sig ved at danne faste par (der var endda nogen der troede at Ulrik og Jette var gift) - spillede op til det yderste, ved at vinde 2 ud af 3 dubler og Ulrik og Jette, der fik forstærkning af Flemming i triplerne, udmærkede sig også ved at vinde 2 ud af 3 tripler.

Vi sluttede samlet på en 4. plads efter Lynge, Tributor og Hornbæk.

TAK til alle spillere for at yde deres bedste, vi tager endnu et år i DK-serien i 2013.

Petanque-hilsen fra en glad spilleleder
Vivi

Landsturnering 2. runde 17-06-2012

Lørdag den 16. juni skulle slaget så stå med Sommerlandsturneringens Danmarksmesterskab for klubber, hvor vi befinder os i Danmarksserien-gruppe 3.

Vi havde det flotteste vejr til trods for vejrprognosen dagen før, så det blev en rigtig dejlig dag, hvor 6 klubber dystede fra kl. 09.30 - 19.00 på Gentoftes baner.

Lynge, Tributor og Hornbæk havde inden kampstart taget føringen i gruppen, hvorimod Gentofte sammen med Rødovre og Øbro2100 lå med 2 point efter 1. spillerunde.

Ved at vinde over Øbro2100 og spille uafgjort mod Rødovre lykkedes det os at komme på 5 point og derved distancere fra begge klubber der tabte deres øvrige kampe.

Dette var ikke lykkedes hvis vi ikke havde nogen helt uvurderlige hjælpere på som i ægte klubånd tog sig af servicering og salg til vores gæster, så vores spillerede kunne koncentrere om spillet.

Tusind tak for holdindsatsen til såvel spillere som hjælpere.

En meget tilfreds spilleudvalgsformand

Vivi

Gigi og Bente kom kl. 8.00, og var uvurderlige hjælpere.
...........Også Elin var cafémutter - men tak til os alle:-)) Det sidste skud på GPC-stammen:-)
Hvad mon de taler om? Strategisnak
GPC´ fantastiske grillmester Kenn, og et par friske fyre fra Øbro (som vi vandt over)